会社概要

㈱経営科学研究所

Institute of Management Science

IMSコンサルティング

設立:平成1年8月1日

資本金:1000万円

住所

東京都江東区東陽町 東京メトロ東西線 東陽町駅 徒歩1分

主な取引先

●海外企業の代理店業務

SPIRIT Corp.
Seestorm Corp.
Vert Labs LLC

 

●ハイテク及びベンチャー部門
NipponRefine
SOFTBANK
日本電気株式会社
日本無線株式会社
古野電気株式会社
株式会社リコー
日立産機株式会社
三菱電機

 

教育関係


慶應義塾大学 (デザインマネジメント大学院)

芝浦工業大学 (工学部)
芝浦工業大学 (技術経営大学院)
日本工業大学 (工学部)
日本大学(商学部)
東京海洋大学

同志社大学


業務内容

 ◆企業戦略立案
成長事業分野の究明と企業経営資源の見直しに基づく企業戦略立画案

 

◆国内及び海外市場調査.参入戦略立案
各種業界及び各種製品の日本国内及び海外市場に於ける将来予測及び動向調査実施並びに市場参入計画立案

 

◆企業の多角化戦略立案
企業が参入すべき新規事業分野の基準の設定・開発及び戦略立案

 

◆合弁事業・企業買収戦略立案/折衝
合弁事業.各種業務提携・資本提携.企業買収に関するコンサルティング業務全般並びに相手先企業の探索及び交渉.仲介業務

 

◆組織機構開発
企業の経営戦略組織機構を分析し各事業部の経営資源の有効利用と、機構の効率化を測定して企業のニーズ及び経営の目的に合致する戦略立案に関するコンサルティング業務

 

◆一般経営コンサルティング
会社経営全般に関連する問題、及び社内の主要業務に関して機能を分析した上で問題領域を診断し、その改善案を作成するコンサルティング


◆再生医療関連事業


◆出版事業



Job Description


♦Strategicplanning: To assist clients in determining strategic directions for their companies through identifying expanding opportunity sectors and reassessing corporate resources for optimal long-term allocation, thus developing a well-defined, strategic corporate plan; where required arrangement as well as to provide strategic market and organizational assessments so as to redirect the future corporate
direction.

♦ Market planning and development: To conduct market assessment by product or industry; to identify areas for growth: to develop market entry strategies; to evaluate sales force organization and efficiency; and to assist in achieving the client's negotiation goals within established criteria.


♦ Acquisition search and evaluation: To identify areas for growth; to develop criteria for acquisition; to search and evaluate acquisition prospects; and to recommend specific approaches and strategies.

♦Joint venture facilitation: To conduct joint venture feasibility studies; to locate prospective partners; to recommend various forms of joint venture; andto assistin achieving the client's nejgotiation goals within established criteria. (In this type of study, we also assist clients in obtaining exclusive distribution rights or manufacturing license rights.)